tisdag 17 januari 2012

Swedbank - övergångar - Twitter & Annat

Verkar inte bli mycket till sömn, Ville kommer hålla mig vaken inatt då han är genomförkyld och vad passar inte bättre då om inte ett blogginlägg. Har inte så speciellt mkt att skriva men lite ska jag nog få nerprintat ändå.

Det blev akuten inatt, for in vid 02.00 för Ville fick ingen luft. Som tur var va ambulans här fort och Ville fick hjälp. Nu är vil hemma igen och Ville är fortf  förkyld men inte alls som inatt. Inatt var det helt stopp i näsan och han slutade andas flera gånger! Datorn stod på så blogginlägget från inatt kommer nu istället.

****

Fick ett mail från Henrik Folkesson, tränare i Lindås/Långasjö tidigare ikväll där han berömde oss i Alsjöholms IF för vår insats i Swedbank Cup. Han tyckte att vi presterat bra sett till vilket motstånd vi hade. Sånt tackar vi i AIF ödmjukast för.

Trots att frimånaden gick ut för över en månad sedan så händer det ändå en hel del i lokalfotbollen. De flesta klubbar har fortfarande killar som är och tränar me dom och vi i Alsjöholms IF har tex 3 nya gubbar som är och tränar varav 2 av dom är intressanta från vår sida. Men det verkar hända i alla föreningar, folk flyttar som om det vore frimånaden mitt under "Icke frimånaden" och nog måste jag säga att föreningarna har blivit alldeles för snälla när det gäller att släppa spelare.

Mailet innehöll också lite övergångsinfo, info som vart i rullning ett tag men inga papper har varit påskrivna och klara. Andreas Dietrichson lämnar L/L till förmån för Madesjö IF och slipper nu pendla som en galning. Madesjö IF tackar förmodligen och tar emot, för Andreas är en riktigt duktig fotbollsspelare. Andreas bror, Tobias lämnar ju Emmaboda IS för spel i Johansfors IF


****

Ny information angående föredetta Nybro IF-spelaren Andreas Gustavsson. Jag skrev i mitt förra inlägg att Flerohopps GoIF var ute efter honom. Ikväll kom uppgifter på att Flygsfors/Gadderås sägs rycka i honom likaså. Så nu är alltså två division 6-klubbar ute efter den duktige Gustavsson som håller betydligt högre upp och givetvis INTE ska harva i sexan, oavsett satsning av klubben.

Vem erbjuder flest korvar, skosnören och tejp? Jag tippar på FGIF!

****

Följ mig på Twitter: @AhlqvistarN14

****

Fan vad jag börjar bli taggad för årets träningsläger med Alsjöholm nu. Ska bli så otroligt roligt och när vi var iväg för 2 år sedan var det hur kul som helst. I mitt tycke åker man på träningsläger för att få ihop truppen och kan öva in lite mer komplexa saker som man oftast inte övar på under vanliga träningar i våra divisioner. Frisparksvarianter, hörnor, straffar, uppspelsövningar mm. Det är finsnickeriet på den jobbiga försäsongen.

****

Mitt inlägg igårkväll angående hur FGIF sköter sina uttagningar osv på hemsida verkar ha nått fram till FGIF och dess hemsida då debatten snabbt drog igång och någon under "Mr-X" skrev och bekräftade det jag sagt ganska omgående. Vi får se vad de gör med det men nog är det alltid roligt att debattera. Är aldrig ute efter några hard feelings och jag kände det från FGIF's sida att allt var lugnt och att dom snarare tyckte det var bra att saker och ting kommer upp till ytan ibland.

****

Idrottsgalan gick av stapeln ikväll och det är väl underligt att Rolf-Göran tog hem Jerring-priset. Som det sas på Twitter ikväll; "Tror Radiosporten trixar med priset för att skapa intresse." Och det måste ligga något i det för både Hellner & Sedin var mer värdiga vinnare i mina ögon. Men visst, häst-sverige är väl nöjda nu...

****

Det som i mina ögon "toppade" årets idrottsgala var absolut "minnesstunden" för de som omkommit under året 2011. Så himla fint gjort på alla sätt och vis och nog kommer det alltid en tår när de visar Stefan Liv, HV71. Jag kan fortfarande inte fatta att det är sant...!!!

3 kommentarer:

  1. Trevlig blogg att läsa så bara fortsätt på den inslagna vägen. Skriv gärna lite om gäddfisket om du är ute på pass ibland!!

    SvaraRadera
  2. Tackar så mycket. Alltid kul med positiv kritik :-)

    Ja, det blir en del gäddfiske men har lagt den bloggen lite på is. Skulle tro att den lär dra igång igen om det blir is alternativt till våren när det riktiga fisket går igång.

    SvaraRadera
  3. Hördudu Kim. Jag tror inte riktigt du förstår hur stor hästsporten är helt enkelt.

    Den får bara inte lika mycket uppmärksamhet. Onekligen den sport som drar in mest cash och har flest supportrar osv. Listan kan göras lång. RGB är helt klart en värdig vinnare bara det att han inte är lika känd som dom andra. Varför skulle sedin få Jerringpriset för då? För att han vann poängligan eller? Nej tack du. :P

    SvaraRadera

"Anonyma meddelande" som ej är märkta med namn borttages!