fredag 20 januari 2012

Sebastian Andersson Kalmar FF


Nu är det dags för en ny intervju. Sedan tidigare har jag intervjuat lokala talanger men nu blev det lite ändring på det. Idag var det dags att byta några ord med Sebastian Andersson, Kalmar FF som var rejält uppvaktad av flertalet allsvenska klubbar inför denna säsongen men som tillslut valde Kalmar FF. Trevlig läsning mina vänner!!

Sebastian Andersson, Kalmar FF



Namn: Sebastian Andersson
Ålder: 20 år
Moderklubb: Ängelholms FF
Landskamper: 1 U21
Position på planen: Forward


Halloj allt bra?

- Hallå, allt är bra tack!

Det har ju gått en tids sedan det blev klart att du skulle spela för Kalmar FF, hur kommer det sig att du valde just Kalmar FF och tackade nej till lag som Djurgården?

- Det kändes rätt med Kalmar, de har ett stabilt lag och jag kände att de har ett spelsätt som passar mig.

Du var ju en jagad kille efter säsongens slut. Hur kändes det att bli uppvaktad på det viset?

- Det var ju inget negativt med det tycker jag, så kändes nog bara positivt.

Var det en lättnad när allt var klart, eller självklart var det en lättnad men jag menar att måste ändå vara skönt att ha gjort klart med ny klubb så pass tidigt?

- Ja, det kändes riktigt bra att få det klart innan min semester, att veta var man ska när man kom hem.

När säsongen 2011 drog igång, kunde du då överhuvudtaget tänka dig att det skulle gå så bra som det gjorde både för dig och ÄFF?

- Nja, jag visste att vi hade ett bättre lag än mångautomstående trodde. Men vi i ÄFF hade inget emot att vara underdogs.

Många trodde, när det talades om dålig ekonomi i ÄFF och ni låg på kvalplats till allsvenskan att ni skulle ta det piano för att ÄFF's ekonomi inte skulle gå åt skogen vid ett eventuellt avencemang. Kommentar?

- Nej vi spelare gick inte alls runt o tänkte på ekonomin. Vi gjorde vårt.

Vi Kalmar-fans är såklart otroligt glada att du valde just KFF. Följde du Kalmar FF förra säsongen? Så du visste lite vad du kom till?

- Jag har sett några matcher, men inte alltför många dock. Mest de som gått i helsingborg och ett par på TV.

Får vi se dig i startelvan första matchen i allsvenskan eller tror du att du kommer behöva lite tid att komma in i Nannes tänk?

- Jag hoppas såklart att jag ska va med i startelvan. Det var därför jag kom hit.

Ni är ju tre nya anfallare som anslutit, du, Papa & Mcdonald. Mendes, Dauda och i vissa fall Söderqvist finns sen tidigare. Konkurrensen är benhård, hur ser du på det?

- Man ska se positivt på konkurrens, det är ofta det som driver dig till att bli ännu bättre.

Känner du att tempot på träningarna skiljer sig mycket från din tid i ÄFF till KFF?

- Där är väl lite mer kvalitet i varje spelare som höjer tempot en del.

För oss som inte känner dig så väl än. Vad är dina bästa egenskaper som fotbollsspelare?

- Det tycker jag ni kan ta reda på själva, haha.

Vart på planen blir oftast dina mål till? Det jag har i tankarna är att du är ganska lång...

- Faktiskt så är det inte så många nickmål, det är mest med fötterna

Nu har du ju hunnit med ett par träningspass med grabbarna i laget. Vem av spelarna har imponerat mest på dig i Kalmar FF?

- Tycker Johan Bertilsson har sett pigg ut.

Organisationen i Kalmar FF ändras, ny ordf och ny sportchef ska tillsättas. Märks det av eller funkar allt bra redan nu?

- Har inte ens tänkt på det, knappt jag visste om det bara

Man kommer bättre överens med vissa än andra. Vilka i laget har du lärt känna bäst och kanske redan hänger med på fritiden?

- Det är mycket med de nya två norrmännen, sen bor jag granne med Paulus och Johan brukar osså va med o ut o käka o lite så.

Vad tycker du om Israelssons Thåström i omklädningsrummet? Mattias Johansson nämnde nämligen att han brukar köra hårt på Thåström!

- Jag har inte hört nån Thåström än, men det kommer då ja.

Första träningsmatchen stundar, mot Öster. Hur känns det?

- Det är alltid kul med matcher så det blir spännande, sen hur resultatet blir i första matchen ska man kanske inte göra allt för stort

Så, alla har vi drömmar och du har det garanterat också. Om du får välja vilken klubb i europa du vill, vilken spelar du för år 2015?

- Utan tvekan United, även om landet suger lite...

Lär Känna Sebastian:
Beskriv dig själv som person med 9 ord:


- Om jag inte äter blir jag lätt irriterad, oftast

Har du något smeknamn?

- Basse är mitt vanligaste smeknamn.

Om du bestämmer dig för att laga någon riktigt god middag efter en träning, vad står på menyn?

- Då brukar jag gå ner på stan och äta nåt, har bara lagat mat 2 gånger sedan jag kom hit.

Du hyr en film, vad blir det för någon?

- Prison break är min nya favorit

Du drar igång spotify, vad lyssnas mest på?

- Topplistan direkt.

Du går in i en klädbutik, på ena hyllan hänger kavajer och på den andra pikétröjor. Vad väljer du?

- Jag väljer mest t-shirt o jeans men isåfall piké.

Du ska gå ner på Ben&Jerrys med en polare, mjukisbrallor eller Jeans?

- Då blir det väl jeans

Tack så mycket Sebastian, var trevligt att få göra en liten intervju med dig. Jag får önska dig all lycka till i din framtida karriär och så ses vi på GFA till våren! Gör nu succé!

- Tack själv! :-)

1 kommentar:

"Anonyma meddelande" som ej är märkta med namn borttages!