söndag 8 januari 2012

Nybro Open

Nybro Open har lidit mot sitt slut, för min del. Vilka som vann är inte klart ännu utan blir klart senare ikväll utan jag tänker skriva några rader om det jag sett och det jag själv spelat denna helgen.

För Alsjöholms IF's del så var det en stor missberäkning samtidigt som jag tror det var en ordentlig väckarklocka. 1-20 i målskillnad och jag var fullkomligt uppgiven och besviken. Det kändes inte som någon i laget ville vinna några matcher utan vi sprang runt som yra höns och körde enmansshow! En riktig skitturnering som jag mer eller mindre jobbar med att försöka förtränga.

Till vårt försvar skall dock sägas, precis som Daniel Ahonen nämner i sin blogg att vi hade en ruskigt svår grupp, kanske den absolut svåraste. Vi mötte Möre först, det var väl den matchen vi skulle haft mest att hämta på förhand och vi stod upp relativt bra, 0-3 mot dem. Efter det mötte vi ett Ängö som var ÄCKELbra. Jag blir förvånad om inte Ängö eller Gullabo springer hem cupen iår och mitt absoluta favoritskap går till Ängö. Skriver inte så mycket mer om helgens insats för Alsjöholms del, vi var precis värdelösa och jag hoppas vi är betydligt bättre i Swedbank cup nästa helg.

-----------------

Årets upplägg på Nybro Open förtjänar inget annat än RIS. Jag är så grymt besviken på årets upplägg och jag har knappt funnit det intressant att titta på några matcher iår. Hur de kunde slå ihop Kommun och Län är för mig en gåta och att sedan ha kvar ordet Kommun i namnet "Öppna Kommun" är en ännu större gåta. Det är ju snarare "MEGALÄNSTURNERING". Nä, är det detta upplägget nästa år kommer det bli publikras av rang, iår visste ju inte folk bättre än att gå och titta men jag tror ändå det var betydligt mindre publik.

Jag var där Torsdag, Fredag & Lördag och tittade och på torsdagen och fredagen så gapade läktarna tomma. Helt otroligt lite folk och när vi spelade i fredags var det toklite folk mot vad det brukar vara på fredagar. Det var inte ens roligt att spela när man möter lag som Möre, Ängö och Gullabo. Jag har pratat runt med majoriteten av klubbarna i kommunen och de flesta tycker upplägget var kasst och det som är lite roligt är att även Länslagen upplevde detta upplägg som direkt dåligt. Förr hade man alltid lag som Flerohopp, Örsjö, Boda, Madesjö, St Sigfrid, Pukeberg mf i gruppen och då fanns det Nerv, spänning och känslan av att slå sina polare! Den är helt borta...

Nä, jag sitter nu och skissar på ett förslag till P.Berg som jag hoppas han tittar ordenligt på tills nästa år och finner mina idéer vettiga. För det första bör dom skrota torsdagen med en gång och satsa på en tredagarsturnering. När jag är färdig med skissen kmr den absolut ut på bloggen.

Flopparna:
  • Att det blev länsmästerskap istället för Kommun.
  • Att blanda damerna med herrarna på fredagkvällen vilket resulterade i lång väntan. Riktigt dåligt! Inte nog med det så är damfotboll ganska ointressant när man själv spelar kommun.
  • Madesjö IF, lyckades inte ens ta sig vidare från gruppen.
  • Alsjöholms IF, årets sämsta lag i turneringen.
  • Kaffet, en klunk kaffe och så var det slut. 10:- för en klunk, förjävla dyrt!!!
  • Nybro IF, ställer upp med ett lag som ser ut att vara P-12 i kommunmästerskapen, pinsamt NIF!
  • Publiken, kändes att det tappats publik...
Flipparna:
  • Örsjö IF, imponerade stort och blev första riktiga kommunlag att ta sig vidare till 8-del
  • Hamburgarna levererar som vanligt, lite rostad lök på så...!
  • Gött med lite kvinnliga domare. Ingen domare tar alltid rätt beslut, inte de heller men jag tyckte de skötta sig hyfsat!
  • P.Berg, ett jävla jobb han lägger ner på Open. Jobbar "I det tysta".

Morsan hälsar P.Berg och Nybro IF; - Ändra tillbaka till det bättre annars har ni tappat en entrepeng.

3 kommentarer:

  1. Flygsfors kom till Kvartsfinal.

    SvaraRadera
  2. Nej, ni kom till 8-del. Jag vet att samtliga i FGIF tror att din gått till kvarten men kvartsfinalerna spelades idag söndag. Ni åkte ur igår i 8-delen. Titta upp de själv vet ja.

    SvaraRadera
  3. Svar till FGIF. Det gjorde vi inte. Flygsfors , Örsjö och Pukeberg gick vidare till åttondelsfinalen där alla 3 lagen åkte ut

    SvaraRadera

"Anonyma meddelande" som ej är märkta med namn borttages!