tisdag 10 januari 2012

Nybro Open - Alsjöholms IF - Kuriosa

Tänker börja lite smått med att kommentera Nybro Open och jag var ju relativt kritisk enligt vissa och enligt Markku Ahonen så var jag - Den mest kritiske - av dom alla. Jag tycker inte att jag gav enbart negativ kritik utan jag gav faktiskt en hel del positiv kritik likaså. Framförallt så gav jag konstruktiv kritik tillskillnad från många andra tyckare, som sitter och skriver på twitter, facebook eller pratar runt på stan.

Jag lämnade ett i princip färdigt spelschema för hur jag tycker att ett upplägg på Nybro Open ska se ut. Att det sedan inte är optimalt enligt alla är ju fullständigt förståeligt och jag har själv tänkt över just min idé att ta bort en av dagarna helt.

Jag fick några kommentarer gällande mitt inlägg om Nybro Open och har efter det alltså tänkt över situationen att slopa torsdagen. Jag har full förståelse för att Nybro IF vill att turneringen ska vara även under torsdagen, på detta vis drar dom in en hel del extra pengar och att då slopa torsdagen helt skulle innebära ett enormt ekonomiskt tapp för NIF och det ska inte få hända.

Därmot står jag kvar vid att Kommunmästerskapen ska spelas som det gjorde innan och precis samma sak med länsturneringen. Jag står även fast vid att damerna bör ha en egen elitturnering precis likamycket som jag står fast vid att det är helt otroligt dumt att lägga damernas gruppspel om vartannat med herrarnas kommunmästerskap. Detta resulterade i lång väntetid. Nog om Nybro Open nu men ville bara sprida mitt budskap att det går faktiskt att ändra sig.


För Alsjöholms IF's del så var turneringen en total flopp, på fredag så är det dags för ännu en turnering då Swedbank Cup står på menyn. Swedbank Cup går av stapeln i Emmaboda Sporthall och Emmaboda IS är regissör. För herrans många år sedan deltog Alsjöholms IF i denna cup men drog sig sedermera ur. Anledningen är okänd men nu är vi tillbaka. Jag anser att Swedbank Cup är den absolut roligaste turneringen efter Nybro Open att kolla på och jag har även deltagit i turneringen, då i andra färger på tröjan. Fördelen med att spela flera turneringar under inomhussäongen är att i princip samtliga spelare som tillhör föreningen får chansen att spela åtminstonde en var. Idag är Alsjöholms IF med i Sigfridscupen, Nybro Open och Swedbank Cup men hoppas att till nästa år även få in foten i Allsbocupen som regisseras av Johansfors IF som även den är en mycket trevlig turnering.

Mer Alsjöholm. Imorgon får vi besök av en division 4 spelare från Timmernabben som ska prova vingarna med oss. Vi hoppas självfallet att han bestämmer sig för att spela en säsong på vårt mittfält. Han skulle förmodligen tillföra en helt ny dimension då vi idagsläget har haft svårt att ha en spelfördelande roll på den platsen. Trots att vi idagsläget har 3 målvakter i truppen så skall ännu en målvakt komma och träna med oss imorgon, från ett konkurrerande division 6-lag.

Kuriosa:
  • Daniel Ahonen, Lindsdal, bloggar och tar till hårda tag kring Kalmar FF och dess ungdomsverksamhet. Kommer bli en riktig följetång.
  • "Veckans Intervju" i Ahlqvist's Fotbollsblogg. Nästa vecka blir det en lokal profil och om 2 veckor blir det alltså som utlovat Mattias Johansson, Kalmar FF.
  • Lindsdals kugge Fredrik Pettersson slutar.
  • John Karlsson, målvakt i  Pukebergs BK har varit på vift mot Flerohopps GoIF men stannar nu i klubben ännu en säsong.
  • Daniel "Grozzan" Grozdanovski gör sig beredd att börja blogga. Eller är det bara ett rykte han själv släppt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

"Anonyma meddelande" som ej är märkta med namn borttages!