söndag 15 januari 2012

Swedbank Cup, Serieindelning & MA

Swedbank Cup gick av stapeln i fredags. Vi kom i en otroligt svår grupp där vi som enda division 6-lag skulle kampera mot Lindås (Division 4), Gullabo (Division 4, Emmaboda IS (Division 4 Elit), Torsås (Division 4) & Ljungbyholm (Division 5.

Jag tycker att vi trots att vi möter på väldigt bra motstånd står upp bra i turneringen. I första matchen förlorar vi med 2-0 mot Gullabo, andra matchen 1-0 mot Lindås och tredje matchen 1-0 mot Torsås.

Det var de tre lagen som gick vidare från vår grupp. Därmot tog de tre första matcherna rejält på krafterna då vi i AIF tyvärr inte är lika bra tränade som lagen ovan. 3-0 mot Ljungbyholm i fjärde matchen och vi la våra sista krafter där och mäktade inte med att möta Emmaboda IS med kraft i den sista som slutade 7-0. Hade vi varit något mer tränade så hade vi garanterat haft chans att få med oss några poäng denna kväll. Men jag tycker vi förlorar med hedern i behåll och jag ser ljust på framtiden.

Därmot har jag, efter dessa två inomhusturneringar ställt om mitt sikte lite och för stunden så anser kanske inte jag heller att vi ska tillhöra topp 3 i serien sedan men att slåss i övre mitten, ja där ska vi vara! MEN, det kommer träningsmatcher, och nu drar försäsongsträningen igång på allvar så det är under träningsmatcherna vi kommer få reda på hur pass bra vårt nya spelsätt funkar, hur vältränade vi kommer vara då och hur pass giftiga spelare vi faktiskt har i laget. Det är stor skillnad på ute och inne.

"Vad gör ett lag som alsjöholm i denna tuneringen? Annars en bra fredag! Roligt att se bra fotboll!" - Detta skriver "Adde" på Emmaboda IS hemsida.

Gjorde AIF så dåligt ifrån sig? Nej.. Vi har fått beröm från såväl tävlingsledningen i Swedbank Cup som publik på läktaren för att vi trots att vi var i en så svår grupp stod upp bra fram till sista matchen. Sedan kan jag inte låta bli att kommentera att Orrefors IF inte verkade vara så mycket bättre under lördagens gruppspel. Vi i AIF hoppas på att få återkomma även nästa år och då ska vi visa vart skåpet ska stå.

Jag hoppas och tror att Lindås/Långasjö eller Johansfors IF tar hem titeln. Lindås har gått och blivit lite av ett favoritlag åt emmabodahållet och jag kommer följa de stenhårt under säsongen. Nog om Emmaboda-cupen nu.

Jag samtalade med SMFF i slutet på denna vecka och de berättade då att serieförslaget för oss i division 6 i princip är helt klart och utkommer garanterat i nästa vecka. Dom kunde inte lova exakt dag men förmodligen i början på denne. Riktigt intressant och skoj! Blir alltid reaktioner så det ska bli otroligt spännande att följa de olika turerna. Splittar dom Nybro-sexan igen, eller får vi som vi vill?

Nu går Alsjöholms IF in i försäsongsträning, söndagar i OG-hallen och onsdagar nere på konstgräset på Åkrahäll. Två riktigt bra tider så det bådar gott och jag hoppas på god uppslutning. Trots alla förluster inomhus iår så har jag nog aldrig haft en så rolig inomhussäsong ändå. Jag hade gärna haft 3 träningar så jävla sugen är jag på att komma i form nu men det är jag osäker på ifall någon division 6-spelare förutom jag hade vart så sugen på.

Markku Ahonen har nu givit sin svärson Martin Persson tillåtelse att gå till Alsjöholms IF. Dealen: Gratis inträde för Markku under hela säsongen och en banan till Martin inför varje match. Jag är nöjd med den dealen.. Men känner jag Markku rätt kommer han betala inträde ändå för att stödja föreningen.

Lindsdals IF provar 2 målvakter, intressant att se vad det är för några. Lindsdal tappar tyvärr även en riktig (mittfälts?)talang som tappat motivationen och lägger av. Felix Elgan är namnet på denna unge man.

1 kommentar:

  1. Lite nyförvärv och spelarförluster inför säsongen 2012:

    In: Adam Ekholm (Johansfors IF)
    Alexander Johansson (Trekantens IF)

    ... Ut: Jesper Franzén (Alsjöholms IF)
    Joakim Bergman (do)
    Albin Edberg (Pukebergs BK)
    Thomas Karlsson (do)
    Jonatan Eriksson (Trekantens IF)
    Pontus Håkansson (do)

    SvaraRadera

"Anonyma meddelande" som ej är märkta med namn borttages!