torsdag 19 januari 2012

Alsterbro mot division 6 - Smålandscupen - Svenska landslaget - Diverse

Satt och gick sedvanligt igenom lokalfotbollens alla hemsidor och upptäckte då till min förvåning en sak.

Som alla redan vet så åkte Alsterbro/Kronofors ut i kvalet till femman. Spelarna började lämna klubben på löpande fot och deras kanske viktigaste spelare Henrik Lagercrantz gjorde snabbt klart med Alstermo IF som spelar i division 4 elit nästa säsong. I mina ögon så tappade de nästan samtliga av sina bättre spelare. Pga diverse avhopp i divisionerna så fick de sedan en friplats in i division 5 som de tackade ja till med glädje. Såhär i efterhand har förmodligen föreningen tänkt efter för nu meddelar Alsterbro/Kronofors att de i sin tur drar sig ur division 5 och kommer spela division 6-fotboll även nästa säsong. Såhär skriver de på hemsidan Citat;

Risken för att vara ett strykgäng i div 5 med långa resor uppanför Hultsfred eller ett hyfsat bra gäng i div 6 med kortare resor, var dom två valen vi hade. Då valde vi det sistnämda, div 6.

Tråkigt för Alsterbro men med risk för att göra samma misstag som så många andra klubbar gjort de sista åren så gjorde de nog helt rätt.

*****

Smålandscupen är lottad och Alsjöholms IF fick en tuff grupp. Men det är där och då vi ska börja våra träningsmatcher så det blir ordentligt motstånd med en gång och det är ju riktigt trevligt! Jag hoppas vi, trots att vi har två division 5 lag kan göra skapligt ifrån oss. Vår grupp:

Vissefjärda GIF
IFK Påryd
Kosta IF
Alsjöholms IF

*****

Nyförvärv & Förluster i lokalfotbollen uppdateras hela tiden. Har sista två dagarna tillkommit en del lag samt uppdaterat de lag som fanns där. Kommer uppdatera med Färjestadens GoIF och några lag till framåt kvällen.

*****

För ett tag sedan började jag med det där... Twitter... Efter att ha "Twittrat" i snart 3 veckor så märker man att det är ett större gift än facebook var när det kom. Det är så mycket smidigare att twittra än att slänga iväg en statusuppdatering på facebook. Har ni inte hittat in till twitter än så är det dags för det! Vill ni följa mig på twitter gör ni det på @ahlqvistarn14

*****

Sverige vann en ganska medioker tillställning igår. Själv såg jag halva första halvlek och hela andra men kan inte påstå att jag hoppade högt. Under januariturnen åker de som under det gågna året varit bäst i allsvenskan ner och spelar A-landskamper och då tycker jag man kan begära mer av ett svenskt landslag. Dom är inga världsstjärnor men dom är betydligt mycket mer stjärnor än vad spelarna i Bahrian någonsin kommer vara. Det fanns två glädjeämnen i mina ögon och det var det faktum att Hiljemark och Erdin Demir gjorde riktigt bra ifrån sig. Därmot kan jag inte begripa hur kommentatorerna kunde hylla Durmaz för sitt inhopp för han hade inte ett enda rätt! Den som förutom Hiljemark och Demir får godkänt är unge herr Hult. Han får godkänt men inte mer.

Nä, jag var besviken faktiskt. Jag kan inte fatta varför inte spelare som Mattias Johansson, Erik Israelsson eller varför inte ge en spelare som Stefan Larsson en chans..? Visst, han är inte purung längre men det är tomejtusan inte Adam Johansson heller!!! Nästa år hoppas jag Erik Hamren letar längre än näsan räcker, ja just det, till Malmö.....

*****

Vart är serieförslaget? Jag väntar....

*****

14000 besökare.

*****

Handboll ikväll, gott e de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

"Anonyma meddelande" som ej är märkta med namn borttages!