måndag 23 januari 2012

Omröstning - Serieförslaget - Alsjöholms IF - Lokalboll

Jag hade ju en första omröstning. Mest för skojs skull och frågan löd: "Ska Kim Ahlqvist fortsätta blogga?". Omröstningen är nu stängd och röstningen verkar positiv då endast 8 personer av 89 personer sa NEJ. Hela 50 personer svarade "Ja, fortsätt blogga" och 19 personer valde att kryssa i "Självklart, du är kung". 12 stycken valde att rösta på att det inte spelar någon roll och jag upplever genom denna omröstning att folk tycker det är kul att det bloggas om lokalfotbollen, lite intervjuer och annat smått och gott. Jag tycker i alla fall det är kul och idag ska vi inte vara sämre än att vi bjussar på ett inlägg till.

Det blir lokalbollssnack även idag. Men först vill jag påpeka att det nu ligger en ny omröstning uppe som ni gärna får kryssa i.

*****

Serieförslaget har nu kommit, äntligen. Utskottet hade igår ett sista möte på SMFF för att fastslå alla serieförslag. Tyvärr hamnade inte Alsjöholms IF i den sk. Nybro-sexan som iår har döpt om sig till Emmabodasexan.

Alsjöholms IF får iår slåss mot Ölands och Kalmar-lagen. Ska man se det rent seriemässigt så ser jag oss som seriefavoriter tillsammans med Persnäs & Söderåkra. Men i division 6 spelar man inte fotboll enbart för att vinna en serie. Det ska va roligt att spela med, roligast hade vi haft om vi hamnat i Emmaboda-sexan som består av lag som Örsjö, Flerohopp, Johansfors, Alsterbro, Flygsfors  mf. gamla Nybro-sexan helt enkelt.

Jag är nästan helt säker på att vi kommer kriga i toppen av vår sexa, men det är som sagt inte det viktigaste. Jag är besviken på SMFF att de inte lyssnar på vad vi nybro-lag sagt år efter år, nu är nog de flesta nybrolag dock nöjda men jag menar, vad gör lag som Älghult & Lenhovda i en Emmaboda-sexa? Alsjöholm ligger 1.5 mil ifrån Emmaboda och vi är inte med i den serien medans Alsterbro säkerligen har 6 mil till Emmaboda.. Ja, ibland undrar man hur dom tänker.  Bort med Lenhovda och Älghult och lenhovda ur den sexan och in med AIF och Sigfrid så har vi en jävligt bra serie där alla är nöjda - förutom Kalmar/Ölandslagen som då enbart är 8 lag i serien -

Alsjöholms IF kommer ha resor på 32 mil t&r i den längsta matchen, i division 6. Är det verkligen hållbart? Inte nog med det, publikintäkterna iår kommer vara minimala vilket får väldigt stora konsekvenser för en förening i divison 6 som redan tappat sponsorer på grund av den ekonomiska krisen som är över hela världen.

Vi får ta det för vad det är, jag vet inte om AIF kommer skicka in en överklagan iår igen, förra året gick den igenom. Kanske låter vi det bara vara, men så roligt är det inte att åka till Öland varannan fredagkväll hur "lätt" serie man än får.

Att SMFF har svårt att lägga upp serier förstår jag, allt ska stämma för alla lag småland igenom. Men genom en kortare blick på kartan så har i alla fall jag sett en annan lösning.

För att se hela serieförslaget klickar ni helt enkelt här!

*****

Hökens FF kommer nästa år spela i reserv C istället för på A-lagsnivå.

*****

Mycket är oklart kring Norrlidens IFs vara eller icke vara. Klubben är i konkurs men finns ändå med i serieförslaget. Hinner dom få till en ny förening? Det återstår att se!

*****
Jag har en ny grej på G till bloggen, som jag hoppas ska bli trevlig och uppskattad. Det dröjer dock ganska exakt en vecka från idag tills jag kan göra en release. Så, håll till godo mina vänner.

*****

Måns Söderqvist intervjuas denna vecka. I mina ögon Kalmar FF's största talang tillsammans med Gutu. Får han sitt genombrott iår? Det återstår att se men i Ahlqvist's Fotbollsblogg kommer han synas i mitten på veckan i alla fall.

*****

Alexzander Eriksson bröt sitt kontrakt som målvakt med Nybro IF i december månad för att gå till oss i Alsjöholms IF och agera utespelare. Igår meddelade Alexzander att han fått suget åter att stå i buren och har därför målvaktsprylarna med sig till nästa träning. Division 6 bästa målvakt återfinns därmed i Alsjöholms IF år 2012. Nu är det upp till de målvakter som finns i laget att visa att dom är minst lika bra. Det är en jäkla konkurrenssituation över hela planen i AIF iår. Och det utvecklar oerhört!

AIF har med Alexzander nu 4 målvakter, smått otroligt med tanke på att vi för 3-4 säsonger sedan hade utespelare i målet två raka säsonger.

Det börjar arta sig i AIF, såg riktigt bra ut på gårdagens träning, god uppslutning (17 personer) och jämför man med förra året vid samma tidpunkt då vi var typ 2-3 gubbar på träningarna så känns detta klart mer positivt. Iår ska vi göra ett förbaskat mkt bättre år än förra året, håller vi i detta kmr det även att ske!

*****

Nybro IF har spelat sin första träningsmatch för säsongen. Det blev förlust med 3-1 mot FC Växjö i tipshallen. Målskytt i Nybro: Philip Rosqvist. Patrik Berg tycker dock att Nybro gjorde "en milslång" bättre insats än förra året vid denna tidpunkt. Kul de, hoppas de får ihop laget.

Imorgon är det Kalmar FF's tur att gästa tipshallen och Östers IF. Det var länge sen jag var så sugen på att åka och titta på en av FF's träningsmatcher men imorrn hade man verkligen velat vara där. Någon som ska dit?

*****

Några som satsar på serievinst kommande säsong måste vara Flygsfors/Gadderås IF som har trappat upp så pass att de tränar 3 gånger i veckan. Tisdag, torsdag & söndag. För att vara en division 6 förening är det mycket, återstår att se om det är för mycket. Ibland kan det ge oönskad effekt, att det blir utspritt med folk på träningarna och 10 på ena träningen 10 på den andra osv istället för 20 gubbar på två träningar vilket jag personligen anser ger mer. Men det är gott om folk ute i Flygsfors så nog hoppas vi att dom ska ro det iland. För tränar bra folket så har dom igen det när serien startar. Gott jobb!

******

Jag ska inte vara sämre än Far och son Ahonen. Daniel Ahonen återfinns nu under ny design och adress och fadern Markku Ahonens blogg får snart en ny design och förmodligen adress likaså. Det är Markkus svärson tillika Daniels svåger Martin Persson som skapat mästerverken.

Som sagt är inte jag sämre och arbetet är i full gång att skapa en ny fräsch och läcker design med en ny webbadress. Själv får jag hjälp från andra sidan jordklotet. Alexander Rosengren som studerar Film och Television producion vid Santa Barbara University ger mig en hjälpande hand och det tackar man såklart för! Även om jag fixar en hel del själv så finns det saker inte jag mästrar med, och det är där han kommer in i bilden.

För att komma till Daniel Ahonens nya fräscha blogg klickar ni enkelt här!

Copycat, javisst!
*****
16000 besökare.. Merci!

2 kommentarer:

  1. Ni kanske ska ställa alla fyra i mål o spelar med 7 utespelare så blir det inte så många mål bakåt :) Lite ironi i detta inlägg

    SvaraRadera
  2. Vi kommer leka med st Sigfrid (läs madesjö) iår M.Jansson. Nytt år, nytt blod, nya förutsättningar. Det ser bra ut och vi kmr vara otroligt underskattade vilket är gutt! :-)

    SvaraRadera

"Anonyma meddelande" som ej är märkta med namn borttages!