lördag 21 januari 2012

Serieförslag - Norrhults BK - Måns - AlstermoCupen.

Serieförslaget dröjer yttligare. Många undrar säkert när det kommer och jag bestämde mig igår för att ta reda på saken. Jag kontaktade Calle Andersson på SMFF som i sin tur haffade Mats. Mats är den som har hand om serieindelningarna och jag fick då meddelandet till mig att på söndag är det ett sista utskottsmöte ang division 6-indelnignarna och så blir allt officiellt på måndag under dagen om allt går som det ska.
Så ni som väntar, ni får vänta till måndag. Jag skulle tro att serieindelningarna dröjt pga att tex Alsterbro dragit sig ur femman och ska in i en division 6-serie.

*****

Alsterbro/Kronofors IF har alltså dragit sig ur division 5 som ni kunnat läsa här i bloggen. Jag har försökt luska reda på vilket lag som tar deras plats och igår fick jag en hel del klargörande i detta ärende. Frågan gick först till Möre BK som verkar ha tackat nej. För igår fick jag till mig att Norrhults BK blivit tillfrågade och de tackade självklart ja. Är det något av division 6-lagen som skulle klara av division 5 så är det i mina ögon Norrhults BK och JIF. Tråkigt att inte JIF fick förfrågan, det har de gjort sig förtjänt av och har spelarmaterial att klara av att utmana i femman. Men Norrhult bjöd på ruskigt bra motstånd förra säsongen och verkar ha fått behålla en stor del av truppen. Så Norrhults BK mot division 5 och Alsterbro mot division 6. Intressant, intressant....

*****

Jag har gjort lite intervjuer som ni vet. Först tog jag en utflugen talang vid namn Joel Allansson. Efter det intervjuades Joakim Karlsson som - Gått den långa vägen till elitfotbollen - och nu återfinns i J-södra. Mattias Johansson var näste man på tur, blivande landslagshögerbacken som är aktuell för AZ Alkmaar och som idag är väldigt nära för en summa av 15 miljoner. Senast valde jag att intervjua ett högintressant nyförvärv iform av Sebastian "Basse" Andersson som nyss anslutit från Ängelholms FF till Kalmar FF.

Idag kan jag meddela att näste man på tur att intervjuas i Ahlqvist's Fotbollsblogg blir den mycket talangfulle Kalmar FF-spelaren Måns Söderqvist, som jag både tror och hoppas får sitt genombrott iår. Håll till godo, den kommer i veckan...

*****

Kalmar AIK vann idag Alstermo-cupen efter att ha besegrat Alstermo IF 2 i finalen med hela 8-0(!) Madesjö IF avverkades i semifinalen genom en mer målsnål historia, 1-0. Resultaten i turneringen får ni genom att klicka här!

Grattis till vinsten Kalmar AIK!

*****

Sverige, vilken fiaskomatch dom står för ikväll mot Polen i handbolls-EM. 11 måls försprång inför andra halvlek och tappar allt, precis allt och matchen slutar 29-29. Ärkefiasko är bara förnamnet!

*****

Undersökningen upp till höger på bloggen är snart slut. 16 timmar kvar, har ni inte röstat. Rösta!

*****

15000 besökare i bloggen. Tack för det!

1 kommentar:

  1. Hej Kim, Vill bara säga tack för en bra blogg där jag ser att du lägger ner åtskilligt med tid samt att du gör den betydligt mer intressant med alla intervjuer av spelare vilket jag finner imponerande. Välkommen till Johansfors IF under säsongen. mvh Åke Johansson

    SvaraRadera

"Anonyma meddelande" som ej är märkta med namn borttages!