torsdag 5 januari 2012

Joel Allansson, IFK Göteborg


Hej Joel! Allt bra?
- Allt är kanon, livet leker!

Kul att du tar dig tid att svara på lite frågor. Det är väl du tillsammans med Abelsson & C. Andersson som är Nybro-bördiga och spelar i Allsvenskan och självklart krävs en liten intervju med en av de, i mina ögon, största talangerna i Allsvenskan just nu. Joel, som snart går in i sin första "ordinarie" försäsongsträning med A-laget.

Hur känns det att spela i IFK, laget man haft som favoritlag sedan barnsben?

- Det känns väldigt speciellt för mig då jag hållt på IFK sedan jag var en liten kille. IFK är också en väldigt bra klubb, inte bara sportsligt utan allt runt omkring speciellt med den nya kamratgåren som är fantastisk.

Jag vet ju att du har en mycket bra doja, passningarna och inlägg sitter oftast där dom ska, något annat på planen som du är extra bra på?

- Jag tycker att jag läser spelet bra och att jag är ganska kvick i vändningar.

Vem är i dina ögon den skönaste liraren i IFK, som håller låda i omklädningsrummet och som är allmänt skön?

- Alla är goa gubbar i laget men Sella (Stefan Selakovic), Tobbe (Hysen) och Haglund (Philip) är de som sticker ut mest.

Av grabbarna i laget, vilka hänger du mest med?

- Jag hänger mest med August Strömberg.

Vägen dit, till att få spela matcher för IFK Göteborgs A-lag, hur har den varit?

- Jag började ju i spela i nybro och gick från juniorlaget till a-laget och därefter så gick jag till blåvitts u-lag. Därefter till a-laget. men det är varit mycket hårt jobb som man har lagt ner som har gett resultat.

Jag vet ju att du blivit kontaktad av U-21 landslaget vid något tillfälle och att du inte kunde spela, berätta lite om det?
- De ringde när jag var i Egypten på semester med familjen, jag hade inte tränar på 2 veckor och kände mig inte 100 % som jag hade behövt göra om man ska vara med där.
Alla har vi väl drömklubbar ute i europa, som man drömt om att få spela i. Har du någon sådan?

- Ja jag gillar serie A så helst något av Inter, Napoli eller Roma.

Ni har ju fått ny coach inför säsongen 2012. Hur verkar Mikael Stahre vara och känns det som att du har hans förtroende.

- Vi har bara haft Stahre i en månad men jag har bara fått positiva vibbar från honom, det är svårt att säga nu men jag hoppas han gillar mina egenskaper som spelare.

Ditt nästa steg i karriären, Holland, Spanien, Italien eller England. Om du själv får välja?

- Jag vill helst spela i Italien, jag tror att min spelstil passar den italienska fotbollen allra bäst.

Jag måste fråga, du går på Nordstan, kommer det fram folk och hälsar osv?

- Nä, det händer aldrig. Jag tror bara att det är Hysen som är tillräckligt känd i blåvitt.

Tack så mycket för att du lät dig intervjuas och ställer upp här i Ahlqvist´s Fotbollsblogg. Lycka till säsongen 2012 och så ses vi!
  • Alsjöholms IF har en guldklimp från division 4 påväg... Riktigt intressant!
  • Ikväll stundar Nybro Opens första kväll. Liverapportering kommer ske via min twitter @Ahlqvistarn14 Så vill ni följa Open men inte kan se, in och följ på twitter!
  • Blir denna intervju intressant nog och uppskattas kommer det med största sannolikhet bli fler med killar från regionen som tagit klivet ut i elitfotbollen på allvar.
  • Efter mitt inlägg om Orrefors igår så såg jag på Orrefors IF's hemsida att reaktionerna inte låtit vänta på sig.
  • Läs om bröderna Elm på Ihuvudetpahonen, han redogör klart och tydligt hur Elmarna tänker och det bekräftas av Farsgubben Johnny Elm.

1 kommentar:

  1. Härligt jobb med bloggen och intressant intervju med Allansson. Fortsätt det fina jobbet Kim...

    SvaraRadera

"Anonyma meddelande" som ej är märkta med namn borttages!