onsdag 25 januari 2012

Gemenskap av Markus Thorbjörnsson, Kalmar FF


Gemenskap - Mattias Johansson i fokus!

Dagen är kommen som jag någon gång visste skulle komma men som jag har förträngt! När min närmsta vän och våran lagkamrat Mattias Johansson lämnar oss! Jag har vetat om länge att denna dag
skulle dyka upp, men frågan var när den skulle dyka upp?! Idag sitter jag här med tårar och har svårt att ta in detta, men känner ändå en enorm glädje för honom!

Jag har nu känt Mattias i 3 år nu och till en början umgicks vi inte så mycket! Det var efter första året som vi började umgås en del. När vi 2 år senare står här idag är Jag väldigt tacksam att jag fått umgås med denna kille! Mattias bästa egenskap är att han är otroligt kärleksfull mot sina vänner och familj!! Han ställer alltid upp för sina vänner och familj oavsett vad det handlar om!

Det är just gemenskapen med Mattias jag kommer sakna mest! Det vardagliga som t.ex Fika, laga käk till honom eller bara slappa efter träningarna! När jag satt på bussen till Växjö för träningsmatch idag mot Öster så var det för sista gången med Mattias i bussen, omklädningsrummet och på träningarna! Jag försökte hålla tillbaka tårarna men det var omöjligt! Mattias förtjänar att spela på en högre nivå nu! Jag önskar dig ett stort lycka till! För trots att Jag tappar min närmsta vän så är det andra spelare som också gjort det genom åren.

Men trots att spelare lämnar så blir gemenskapen i Kalmar FF bara bättre och bättre! Alla umgås med varandra här spelare, ledare,personal och fans! Det är en stor styrka hos Kalmar FF! Just gemenskapen här gör mig lycklig och därför älskar jag att spela för Kalmar FF!! 

Markus Thorbjörnsson, Kalmar FF

5 kommentarer:

  1. Trevligt iniativ, men någon krönika är det inte. Snarare ett gästinlägg, falsk marknadsföring.

    SvaraRadera
  2. Kalla det för gästinlägg eller krönika eller vad ni vill men kul att läsa om gemenskap inom elitidrotten. På tal om det, finska män gråter inte, finska män super, slåss...men de gråter ALDRIG :-)

    SvaraRadera
  3. Hej Roffe.

    Markus själv skrev detta helt utan att jag visste om det och det damp ner i brevlådan igår som "Krönika - Gemenskap" Då förde jag det i princip bara vidare, i sedvanlig ordning. Men jag förstår dig, det är kanske ingen krönika.

    Mvh

    SvaraRadera
  4. Kul läsning, synd att din nya site inte funkar.

    SvaraRadera

"Anonyma meddelande" som ej är märkta med namn borttages!