onsdag 18 januari 2012

Copycat - Theander flyr Kalmar - Serieförslag!!

Jag har nu gjort tre stycken intervjuer med Joel Allansson, IFK Göteborg, Joakim Karlsson, J-södra och senast Mattias Johansson, Kalmar FF.

Det dröjde inte länge efter jag släppte den andra intervjun innan det trillade in ett sms; "Hur går det till när du intervjuar, ringer du? Mailar du, eller vad gör du? Och så tänkte jag fråga om det går bra att jag startar en "Intervjublogg?". Jag svarade att det är OK med mig att starta en intervjublogg och fick då till svars att killen ifråga hade ändrat sig och inte ville tränga sig på "mitt koncept". Och det tackar vi för, trots att jag tyckt det varit helt ok att läsa personen i frågas intervjuer.

Igår gick Daniel Ahonen ut och sa att han skulle börja göra lite intervjuer på sin blogg och nog verkar det som jag börjat få lite "Copycats". Kul med intervjuer, helt klart! Visst önskar man att man kunde fått ha det "konceptet" för sig själv men så är det ju med allting, man får aldrig ha något ifred oavsett om du köper skor, springer på stan eller vad som, så är du inte ensam om det.

Nu vet jag att unge herr Ahonen aldrig skulle erkänna att han fått idén från min blogg utan förmodligen haft planer på detta jättelänge, men jag vet... Jag vet..... ;)

Näst på tur är alltså Sebastian Andersson som jag kommer intervjua ikväll och näst på tur efter det är inte klart än. Kanske blir det en lokal profil här i Nybro. Det återstår att se!

*****

Jag skrev ju så sent som idag på förmiddagen om IFK Bergas nyförvärv Mats Theander som flyttat till stan och som skrev på för IFK Berga trots att både Lindsdal och OAIK varit sugna på honom. Ikväll är nog Lindsdal otroligt tacksamma för att man varken la tid eller pengar på den mannen för han klarade bara av 3 dagar i Kalmar stad innan han tog sitt pick och pack och begav sig till Jönköping. Så där gick Berga miste om en klass-spelare och Lindsdal sitter förmodligen och gnider sina händer och bara njuter över att det inte var de som blev drabbade. Vilken lirare... Tillåt mig småle!

*****

Nu drar det ihop sig, serieförslaget för division 6 kommer med största sannolikhet imorgon. Själv lär jag ha en stående uppdatering på SMFF.se för att se det så snabbt som möjligt. Det är nästan som julafton tycker jag. Det man ser fram emot är att se ifall Mats på SMFF har lyckats pussla ihop en Nybro-sexa eller om vi iår får springa runt i Kalmar/Ölands-sexan. Spännande, minst sagt....

*****

Det slog mig nu att om 3 år firar Alsjöholms IF 50 år. Då borde det la bli en sjuhelvetes fest ute på "måsen"!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

"Anonyma meddelande" som ej är märkta med namn borttages!