måndag 16 januari 2012

FGIF - Flero - Sigfrid - Milan & Vem som ska intervjuas!

Jomenvisst!

En ny dag med nya möjligheter och jag är nyss hemkommen från jobbet och min son sover som en stock och frugan stack iväg för att läsa redovisning och grejer. Hon ska plugga lite under sin mammaledighet, vilket är vettigt. Vissa dagar blir ju lätt dryga annars.

*****

Men, här ska det pratas fotboll och jag släppte för en tid sedan ryktet att Gezim Dalipi var påväg mot Flygsfors/Gadderås. Detta släppte jag efter att ha från ett flertal personer fått till mig att så var fallet. Nu dementerar dock Flygfors/Gadderås IF saken. Kent Sjöbäck skickade mig ett SMS tidigare idag:

- "Han ska absolut inte spela hos oss och jag vet vilken klubb han SKA spela i. Vi har bara drivit lite med ryktet du skapade på bloggen."

Så nu är den "affären" slutdiskuterad och klar. Men jag vill inte lämna FGIF helt ännu utan tänkte ta upp en sak som jag och många med mig upplevt ganska märkligt gällande FGIF många gånger. Egentligen bryr jag mig inte speciellt mkt utan FGIF får givetvis sköta sitt på sitt eget vis men känner ändå att jag måste ta upp det och jag ser gärna att ansvariga svarar, det skadar inte alls.

Vid 99% av alla laguttagningar som sker i FGIF av Kent och de andra ledarna så är framförallt Kent väldigt mån om att skriva vilka som inte kan spela. "De bästa" spelarna alltså. Jag kan ta Nybro Open som exempel. Där skriver FGIF först ut sin uttagna trupp och fyller sedan på med följande på sin hemsida:

"Vi Sparar de GAMLA på grund av skaderisken B.l.a
Mattias Götesson
Sohjo Zetterlund....."

Och så är det ett gäng namn yttliggare. Visst, i mina ögon är det också bland de bättre spelarna men vad ger det för intryck till det uttagna laget? - Idag är ni uttagna men när de "äldre" kommer tillbaka blir det bänken - Ungefär så anser jag att det låter.

Det är precis så det har funkat hela den gångna säsongen, jag följer FGIF's hemsida dagligen och efter matcher brukar det stå något i stil med:

- Det märks att vi saknar Sohjo, Götesson, Linden, Agim mf. idag men vi får vara nöjda ändå"

Vad sänder det för signaler? Jag tror det är något FGIF bör ta i beräkning för det står så allt som oftast efter matcher och ibland kan detta även påpekas inför en match. Jag vet att utomstående folk liksom spelare i självaste FGIF har uppmärksammat detta och tycker det är ett märkligt sätt att förmedla sig. Det funkar så i alla klubbar, att ibland har man inte tillgång till sina "Bästa" spelare. Men det är dom som är på plan som ska göra jobbet och visa vart skåpet ska stå.

*****

Över till Flerohopps GoIF.

Enligt rykten är Flerohopps GoIF påväg att göra en av division 6 bästa värvningar, kanske den bäste! Andreas Gustavsson, som spelade i Flerohopp när jag var där min första sejour sägs vara påväg tillbaka till "Flero". Andres senaste klubbadress är Nybro IF där han varit en viktig spelare i division 3 det gågna året och innan det spelade han division 3-fotboll med Emmaboda IS. Återstår att se om det är en "Gezim" jag släppte nu eller om det faktiskt är en "Andreas".

*****

Sebastian Andersson nyförvärvet från Ängelholms FF till Kalmar FF är näste man att intervjuas - I Ahlqvist Fotbollsblogg. Kul att de vill synas i bloggen, riktigt kul!

*****

Farmarklubbsavtalet kommer ju ändras till 2013 och det innebär sedermera att sammarbetet mellan Madesjö IF och St Sigfrids IF inte kmr fungera som det gör idag. Jag undrar ju självklart hur St Sigfrid ska lyckas överleva i och med att det är VÄLDIGT få spelare som spelar för St Sigfrid idag som faktiskt tillhör klubben, de flesta är ju Madesjö-spelare. Hört på stan: Det pratas om att en del planerar att återvända till Sigge nästa säsong och spela mest för det är kul. Inte för att slåss i toppen och att det därmed kommer finnas ett lag kvar. Det som verkar vara det största kruxxet verkar vara att hitta någon som vill ta tag i det ordentligt till nästa säsong. Speciellt nu när A.Jansson sagt upp sig som ordf och en ny är/ska bli tillsatt. Det behövs en kille som verkligen tar tag i det. Har Sigfrid verkligen någon sådan? Eller blir det en golfbana av fotbollsplanen år 2013....?

*****

Själv kommer jag inte kunna delta på någon träning alls denna veckan. Riktigt surt, missade gårdagens på grund av jobb och så jobbar jag givetvis dygn även onsdag till torsdag så jag missar onsdagens kvällsträning. Ibland önskar jag att vi tränade 3 ggr i veckan, men det är nog kanske lite för mkt för division 6?

*****

Milan förlorade igår, RIKTIGT TUNGT för en annan som vart Milan-fan sen barnsben. Kommer ihåg min första Milanflagga, riktigt läcker, kan dock inte finna den någonstans numer. Jag satt på jobbet och tittade på annat medans jag följde Milan - Inter via Twitter på telefonen. AC Milans Officiella twitterkonto rapporterade stadigt men det är ju inte alls som att se matchen live. Dock är jag såhär i efterhand oerhört lycklig över att ha missat matchen. Föresten, SÄLJ Pato och KÖP Tevez!!!!

*****

För er som är intresserade så skriver Daniel Ahonen ett mycket bra blogginlägg angående domarens insatser i sin blogg och hur de bör bli bedömda själva. Mycket kloka ord från LIF-Spelaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

"Anonyma meddelande" som ej är märkta med namn borttages!