söndag 1 januari 2012

Årets första dag..

...har anlänt, den har gjort det med bravur då det är minusgrader. För er som inte vet så är jag även sportfiskare och jagar arten; Gädda året runt. Jag förespråkar såklart höst och vår först och främst då gäddan på våren är romstinn och härligt och på hösten äter hon upp sig så hon blir tjock och fin. Det jag skulle komma fram till är att jag är glad över att det är minusgrader, det betyder att isen är nära. Isen är något speciellt för oss sportfiskare i jakten på den stora gäddan. Man kan stationärt punkta ut de platser i en sjö eller å där man vet/tror att gäddan står. Pang, så sitter den där, i andra sidan av linan och det är dags för att börja bända! Ismete, det är som sagt något alldeles speciellt.


Trots gårdagens nyårsfirande kunde jag inte låta bli att sitta och twittra under kvällen då @agentMork släppte "bomben" att en värvningsbomb skulle bli klar under kvällen. Ryktena lät inte vänta på sig och snabbt var IHuvudetPåAhonen ute med ryktet att David Elm skulle vara klar för Kalmar FF. Det enligt relativt säkra källor och ett gott detektivarbete under nyårsmiddagen. För mig så får det gärna vara sant, det jag tycker är lite märkligt är att man lägger X antal miljoner på en anfallare till när vi redan har 7 stycken som konkurrerar om platsen. Kanske skulle en spelfördelande mittfältare eller en ytterback vara att föredra? Än har inte KFF gått ut med sitt nyförvärv och kanske var det så att Ahonens detektivarbete inte var så bra, det återstår att se!

Ännu en "bomb" som släpptes under gårdagen var att Gnaget skulle ha värvat den mycket duktige mittfältaren Celso Borges från Costa Rica, som iår gjort succe i den Norska ligan och att gnaget idag ska vara mycket nära att få hem Henok Goitom. AIK rustar imponerande om detta visar sig stämma.

Rasmus Elms agent, Patrik Mörk går i dagens sportbladet ut med att han erbjudit Relm till Valencia. I mina ögon är det ett perfekt steg att ta, en klubb som är i toppen och slåss om CL-platserna varje säsong men som ändå har en ledig plats i startelvan åt Relm. Relm är den störste talangen av de svenska grabbarna och jag hoppas verkligen att han fixar att ta ett kliv till uppåt.

Juniorerna i hockey-Vm gjorde en imponerande vändning inatt, låg under med 0-3, gick upp till 3-3 med 40 sekunder kvar att spela för att sedan trycka in segerpucken i förlängningen. Hur långt kan svenskarna nå?

Petter Wåhlin kom med ett seriöst inlägg i bloggen igår, jag citerar;
"Colorama cup imorgon eller vad den nu heter.. Lokalfotboll kallar vissa detta, jag kallar det wannabe allsvenskan cup, en cup för dom i mängden som aldrig kommer spela högre upp än div 2 fotboll, att sen lägga den på nyårsafton är ju bara löjligt.." Slut citat.

Kommentaren från mig gällande det inlägget blir väl *Suck*!!! Mr Ahonen kommenterar det hela såååå bra på sin blogg!

Gott nytt år återigen...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

"Anonyma meddelande" som ej är märkta med namn borttages!